Ce este Angrenajul Plantar la cutiile automate

Angrenajul Plantar la cutiile automate.

angrenajul-plantar-la-cutiile-automate

2006 6L80 (MYC) Six Speed RWD Automatic Trans Input Carrier Gearset. X06PT_TP009

Ce este Angrenajul Plantar la cutiile automate

Orice angrenaj planetar are trei componente principale:
Roata dintata centrala(sun gear en.)
Rotiile dintate planetare mici si suportul rotiilor dintate planetare mici
Angrenajul inelar
Fiecare din aceste trei componente poate fi intrarea sau iesirea cuplului transmis,sau poate fi neutru.In functie de ce rol joaca fiecare element,din cele trei roluri enumerate mai sus,este determinat raportul de viteza de la iesirea cutiei de viteze.
Cu un singur angrenaj planetar compus,numarul rapoartelor de viteza creste la 4 rapoarte intr-o directie de rotatie si 1 in directia opusa.
Roata dintata centrala mica este actionata de catre convertorul de cuplu (transmite cuplul de la motor).Suportul rotiilor dintate va avea tendinta de a se roti in directia opusa,dar datorita unui ambreiaj de sens unic acesta nu se invarte,acest fapt facand angrenajul inelar sa se invarta.Angrenajul inelar transmite cuplul mai departe,acesta fiind iesirea cutiei de viteza. Si astfel avem viteza intaia.La prima vedere directia de rotatie de la iesire este invers decat cea de la intrare,dar nu este asa.Asta pentru ca primul set de roti dintate planetare actioneaza al doilea set,iar acestea actioneaza angrenajul inelar.Astfel,rotatia este inversata de primul set,dar este inversata la loc de catre al doilea set de roti dintate planetare.
Cand este activata viteza a doua,intrarea este tot la roata dintata centrala mica,dar angrenajul inelar este blocat de sistemul de control iar iesirea va fi la suportul rotiilor dintate.